Czy umieszczać wysokość wynagrodzenia w ofercie pracy?
Najczęstszym sposobem rekrutowania pracowników do firmy są ogłoszenia zamieszczane w serwisach ogłoszeniowych oraz na portalach rekrutacyjnych. Zazwyczaj umieszcza się tam krótką charakterystykę firmy, opis stanowiska, na które pracodawca poszukuje pracownika, wymagania wobec kandydata oraz możliwości, jakie firma ma do zaoferowania. Tematem budzącym sporo kontrowersji jest nierzadko wynagrodzenie.
Wielu pracodawców boryka się z problemem, czy umieszczać wysokość wynagrodzenia w ofercie pracy. Umieszczanie stawki godzinowej lub miesięcznej pensji jest w obecnych czasach standardem w niektórych krajach europejskich, takich jak Wielka Brytania. W Polsce wciąż występuje rzadko.
Dotyczy raczej ogłoszeń, w których poszukuje się pracownika fizycznego. Z przeprowadzonych badań wynika, że umieszczenie informacji o wynagrodzenie jest dla wielu osób punktem odniesienia i od tego zależy, czy osoba zgłosi swoją kandydaturę. Pracodawcy uważają, że podanie konkretnej kwoty może zniechęcić niektóre osoby od wysłania CV, zwłaszcza te z większym doświadczeniem, o większych aspiracjach finansowych.
Ponadto większość pracodawców jest zdania, że wynagrodzenie to kwestia, która podlega negocjacjom i należy je ustalać indywidualnie z każdym kandydatem.