Projektowanie logo dla firm

Każde przedsiębiorstwo, które dąży do zbudowania sobie silnej pozycji na rynku chce być rozpoznawalne i charakterystyczne. Wiele czynników składa się na taki efekt i żadnego z nich nie wolno ignorować. Bardzo dużą rolę w tym wszystkim odgrywa identyfikacja wizualna, która w praktyce jest traktowana bardzo różnie – czasami niestety trochę po macoszemu. Skoro tak jest, to warto zadać sobie pytanie, dlaczego jest to błąd? Przede wszystkim z tej prostej przyczyny, że w tych czasach zwyczajnie nie można sobie pozwolić na jej ignorowanie.

Konsument podejmując decyzję o skorzystaniu z danego produktu tak naprawdę działa pod wpływem wielu czynników. Wiele z nich ma ścisły związek z tym, jak dany produkt jest „opakowany”, jaki ma wizerunek. Ludzie chętniej zaufają temu rozwiązaniu, które prezentuje się atrakcyjniej. Czasami to bardzo złudne, ale czasami wręcz przeciwnie.

Do najważniejszych składników udanej identyfikacji wizualnej należy logo. Ono odpowiada za to, jak dana firma jest kojarzona. Czasami logo jest tak charakterystyczne, że po jakimś czasie ludzie zaczynają je bardzo jednoznacznie utożsamiać z daną grupą produktów i przedsiębiorstwem, jakie za nimi stoi. Nie ma w tym nic dziwnego i należy mieć to na uwadze, planując własne działania marketingowe.

Jeśli uznamy, że wypracowanie identyfikacji wizualnej to jedna z najważniejszych spraw związanych z budowaniem wizerunku firmy i marki, logo musi w tym wszystkim zająć jedną z czołowych pozycji. Logo to zadanie dla fachowców Nie ma mowy o tym, aby logo było przypadkowe. W sieci znajdziemy serwisy oferujące wygenerowanie własnego logo w oparciu o różnego typu szablony dostosowane swoją stylistyką do poszczególnych dziedzin działalności. Czasami z takich rozwiązań korzysta drobny biznes, ale poważna firma chcąca ruszyć do przodu ze swoją ekspansją nie powinna się na coś takiego decydować.

Zdecydowanie bardziej profesjonalne będzie skorzystanie ze wsparcia profesjonalnej agencji marketingowej czy interaktywnej, ewentualnie studia graficznego (w praktyce granica pomiędzy każdym z nich systematycznie się zaciera, a całkiem często do jednej agencji pasują wszystkie trzy określenia). Dobrze zaprojektowane logo przedsiębiorstwa powinno zawierać w sobie wszystkie niezbędne elementy, które mogą uczynić je zapamiętywalnym. Oczywiście nie każdy projekt będzie tym wyjątkowym. Czasami wypracowanie logo zajmuje długi czas, a udział w tym bierze zespół ludzi.

Dość typową praktyką w przypadku agencji jest „burza mózgów”, w której bierze udział kilka osób. Tak rodzi się ogólna koncepcja logo, jaka następnie jest zamieniana w konkretną kreację graficzną przez specjalistę w tym zakresie.